پدافند فرهنگی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، نیروهای پیشمرگه کرد تصاویری از تونل زیرزمینی گروه تروریستی داعش در شهر "سنجار" عراق را منتشر کردند. این تونل زیرزمینی به امکانات کاملی – از جمله جای خواب، سیم کشی برق و کیسه های شنی – مجهز است. همچنین در این تونل ها، جعبه های دارو و بسته های مهمات ساخت آمریکا دیده می شود.
 
این فیلم بوسیله نیروهای پیشمرگه کرد – که آبان سنجار را از چنگ تروریستهای داعش آزاد کردند – ضبط شده است. یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه کرد در این خصوص گفت: "ما حدود 30 یا 40 تونل مشابه در سنجار کشف کردیم. این تونل ها شبیه شبکه های زیرزمینی درون شهری هستند. اینجا زرادخانه نظامی عناصر داعش است."
 
گروه تروریستی داعش این تونل های زیرزمینی را به منظور فرار از حملات هوایی، جابجایی امن در سطح شهر، و ذخیره سلاح ها و مواد منفجره حفر کرد. همانطور که در این فیلم مشاهده می شود، این تونل های چند متری هر کدام از سوراخ هایی داخل یک خانه آغاز و به یک خانه دیگر ختم می شوند.
 
گروه تروریستی داعش اوت 2014 (مرداد 93) کنترل سنجار را در دست گرفت و بسیاری از شهروندان ایزدی را به قتل رساند. حدود یک ماه پیش نیروهای پیشمرگه کرد شهر سنجار را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند و پرچم کردستان را بر فراز آن افراشتند.
 
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ پدافند فرهنگی خوش آمدید.این وبلاگ سعی دارد مطالبی جامع در موضوعات مختلف برای شما عزیزان فراهم نماید.امید است مورد قبولتان واقع شود. با نظرات خود ما را راهنمایی فرمایید.
موضوعات